اولین کارگاه حمایت از تحصیل کودکان و نوجوانان بی سرپرست به منظورمعرفی مؤسسه ی خیریه دارالاکرم
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
پنج شنبه 23 خرداد 1398

تهیه و تنظیم : عباس کرم الهی

ساعت 9:35 روز پنجشنبه 23 خردادماه 1398 ؛ اولین کارگاه  حمایت از تحصیل کودکان  و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست به بهانه ی معرفی مؤسسه ی خیریه و عام المنفعه دارالاکرام با حضور فرحناز درخشان مدیر فضای فضای این مؤسسه در سالن پژوهش سرای شهدای هسته ای شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ کریم ستاوی یکی از اعضای مؤسسه ی خیریه و عام المنفعه دارالاکرام ضن عرض خیرمقدم به حاضرین در کارگاه پیرامون اهمیت کسب علم برای کودکان و نوجوانان گفت : اگر گفته شود دین اسلام، دین دانش و آموزش برای زندگی سعادتمندانه دنیوی و اخروی بشر است، سخنی ناحق، گفته نشده است. اهمیت علم ودانش در اسلام بقدری است که اولین کلمه ای که جبرئیل به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله گفت؛ این بود: «اقرأ» بی گمان ارزش انسان در آموزه های قرآنی به دانش است؛ از این روست که تسخیر فرشتگان و هستی، زمانی برای انسان شدنی شد که خداوند به انسان اسمای خویش را تعلیم داد و انسان به دانش اسمایی آگاه شد. این آگاهی هر چند به شکل آگاهی حضوری و شهودی است که از آن به دانش وجودی نیز تعبیر می شود؛ زیرا در جان و وجود انسان جای می گیرد و بخشی بلکه همه وجود وی را شکل می بخشد ، از اینروست که قرآن ارزش و اعتبار آدمی را به دانش اسمایی دانسته است که دانش، توانایی و ظرفیت به همه آن چیزهایی است که خداوند را به خداوندی متصف ساخته است.

وی افزود : باید گفت؛ پیدایش علم و دانش با خلقت انسان برابری می کند و همواره بشر در صدد آن بوده که بفهمد و درک نماید. علم و دانش در زندگی انسان دارای جایگاه ویژه ای است. نقش علم در زندگی انسان این است که راه سعادت، تکامل و راه ساختن را به انسان می آموزد. علم، انسان را توانا می کند که آینده را همان گونه که می خواهد بسازد. علم مانند ابزاری در اختیار خواست انسان قرار می گیرد و طبیعت را آن چنان که انسان بخواهد و فرمان دهد می سازد.

ستاوی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به فرازی ازر بیانات مقام معظم رهبری در مورد پیشرفت علم گفت : مقام معظم رهبری می فرماید « این پیشرفت علمی را دست کم نگیرید. این پیشرفتها خیلی مهم است. علم، پایه ی پیشرفت همه جانبه ی یک کشور است. این حدیث را من یک وقتی خواندم: «العلم سلطان» علم، اقتدار است. هر کس این اقتدار را داشته باشد، می تواند به همه ی مقاصد خود دست پیدا کند. این مستکبران جهانی به برکت علمی که به آن دست پیدا کردند، توانستند به همه ی دنیا زور بگویند. البته ما هرگز زور نخواهیم گفت، اما علم برای ما به عنوان یک پیشرفت حتماً لازم است»

سپس فرحناز درخشان کارشناس اقتصاد و مدیر شعبه های مجازی مؤسسه ی خیریه  و عام المنفعه ی دارالاکرام ضمن قدردانی از مسئولین شهرستان خصوصا« معاونت سیاسی ، امنینی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش و روئسای ادارات بهزیستی و آموزش و پرورش شهرستان شوش ، خانواده های مانگری ، ستاوی و کریمی» به معرفی مؤسسه پرداخت و گفت : مؤسسه ی دارالاکرام به عنوان مؤسسه ای « غیرانتفاعی، غیرسیاسی، فرا ملی و فرا مذهبی» در سال 1380 توسط دکتر سید اسمعیل جلیلیان که  در حال حاضر رئیس هیئت مدیره می باشد به اتفاق چند نفر از دوستان تاسیس گردید. این مؤسسه ، حمایت همه جانبه ی «آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی و معیشتی» ، « از دانش آموزان بدسرپرست و بی سرپرست تحت پوشش خود» را با رعایت اصل احترام به کرامت ذاتی انسان، سرلوحه ی کار خویش قرار داده و در جهت ارتقاء سطح علم و دانش و فرهنگ کودکان و نوجوانان ایران پهناور با حمایت و همراهی مردم عزیز فعالیت می نماید.

وی افزود : امروز ما اینجا نیامده ایم که از شما حمایت مالی مطالبه کنیم بلکه هدف اصلی ما معرفی مؤسسه است تا شما با نحوه ی کار  ما آشناشویم و بدانید که خیرین و یا هموطنانی هستند که از 10 هزارتومان تا 70 میلیون تومان برای حمایت از افراد تحت پوشش در طول سال حمایت داشته و دارند .

درخشان در ادامه گذری به منشور12 اصلی مؤسسه زد و خاطر نشان نمود :  هر سازمانی برای دست یابی به اهداف خویش نیاز به تعیین چشم اندازهایش دارد، برای رسیدن به چشم اندازها، سازمان بایستی اصول و ارزش هایش را مشخص نماید تا در طول مسیر از آسیب های ناشی از کم رنگ شدن یا تغییر ارزش ها ایمن بماند. این ارزش های بنیادی و متعالی در حقیقت همان نقشه ی راه سازمان بوده و نحوه دستیابی به کیفیت مطلوب سازمان را تعیین و تضمین می نماید. دارالاکرام در سال های ابتدایی فعالیت، خود را مجهز به اصول و معیارهایی تحت عنوان منشور دارالاکرام نموده است، این منشور در ۱۲ اصل تمامی آسیب های اثر گذار بر فعالیت های موسسه را پیش بینی و راه های عبور ایمن را تشریح نموده است.

وی در ادامه به مظلوميت استان خوزستان و شهرستان شوش اشاره کرد و گفت : مؤسسه ی ما کارش اصلا با سیاست میانه ای ندارد اما وقتی می شنوم که می گویند مردم خوزستان محروم هستند این حرف قابل قبول نیست چون این همه منابع و ذخایر و ظرفیت ها را در خود دارد اما باید گفت که خوزستان و شهرستان شوش مظلوم هستند ؛ مردم خوزستان هميشه در صحنه همانند بقيه ی مردم ايران پاک و سرفراز در تحقق آرمان ها و ارزش های انقلاب و نظام نقش بي بديلي داشتند ؛ مردم خوزستان مردمی « مهربان ، خونگرم ، میهمان نواز ، دوست داشتنی ، نجیب ، صبور ، قانع و خیر » هستند .

فرحناز درخشان سپس به تأیید کار و فعالیت مؤسسه توسط برخی از علما اشاره کرد و تصریح نمود : با عنایت مراجع عظام تقلید و تاکید بر ضرورت توجه به کسب علم و دانش و تحصیل افراد واجد شرایط، اجازه جمع آوری وجوهات شرعی(خمس) و صرف مبالغ پرداختی مقلدین صادر گردید. به این صورت که پس از واریز مبلغ به حساب، مؤسسه از جانب شما آن را برای دفتر مرجع تقلیدتان می برد و توضیح می دهد که این مبلغ خمس از طرف خیرین واریز شده و در صورت صلاحدید می توانید اجازه بخشی از آن را بدهید تا در امور مؤسسه و ایتام صرف شود. بسیاری از مراجع تقلید این اجازه را به مؤسسه می دهند سپس قبض مبلغ را به نام شخص نیکوکار صادر و به ما می دهند و مؤسسه نیز آن را به پست الکترونیک پرداخت کننده مبلغ، ارسال می کند. مبلغ تخصیص یافته به مؤسسه صرف امورایتام وخدمات مؤسسه می شود. سپس در صورت تمایل پرداخت کننده ی خمس، شرح مصرف مبلغی که در اختیار قرار گرفته، به اطلاع ایشان می رسد.

مدیر شعبه های مجازی مؤسسه ی خیریه و عام المنفعه ی دارالاکرام به گواهینامه ها و مجوزهای فعالیت مؤسسه پرداخت و یادآور شد : مؤسسات خیریه یکی از انواع سازمان های مردم نهاد(NGO) هستند که فلسفه وجودی آنها غیرتجاری و غیر سیاسی بودن آن است. که به وسیله افراد حقیقی یا حقوقی تاسیس شده و در زمینه ارائه خدمات اجتماعی فعالیت می نمایند. چند سازمان دولتی به منظور ساماندهی و نظارت بر فعالیت های این مؤسسات متولی صدور مجوزهای قانونی هستند، تا فعالیت های این مؤسسات در چهارچوب مشخصی صورت گیرد. دریافت مجوزهای قانونی راهی است برای ایجاد اعتماد متقابل بین جامعه و سازمان های مردم نهاد، که به منظور مرتفع نمودن و یا رفع یک معضل اجتماعی پدید آمده اند. و همچنین نشانه احترام به قانون است. مؤسسه ی خیریه دارالاکرام با عنایت به مراتب فوق از ابتدای تاسیس، نسبت به اخذ مجوزهای قانونی اقدام نموده است.

وی افزود : همواره برای مقایسه ی کارکرد شرکت ها و سازمان ها و بررسی میزان پیشرفت در رعایت کیفیت و جلب رضایت مخاطبان، نیاز به وجود استانداردها و مقیاس هایی دیده شده که بتوان براساس آنها مقایسه صحیح تر و موثرتری را صورت داد ؛ استاندارد ISO 9001 یکی از استانداردهای شاخص و معتبریست که در جهت برطرف نمودن نیاز مطرح شده، تدوین شده است. بر اساس قوانین و قواعد ساکن بر این استاندارد، در صورتی که سازمان یا شرکتی موفق به کسب گواهینامه استاندارد شود، خود به خود از مزایای برقراری این استاندارد بر عملکردهای خود بهره می گیرد.« برقراری حس اطمینان در میان مشتریان ـ کنترل بیشتر و منضبط بر فرآیندهای سازمان ـ ارتقا روابط درون سازمانی ـ اصلاح خطاها و پیشگیری از آن ها ـ افزایش بهره وری از سیستم ـ شناخت مسیرهای ممکن برای بهبود انجام فرآیندها ـ جلوگیری از چندباره کاری ها و اتلاف زمان و هزینه ـ رضایت مشتری و کاهش شکایات و» این استاندارد یک استاندارد جهانی در زمینه مدیریت است که هر سارمان با اخذ گواهینامه آن در حقیقت توانسته تا حد زیادی امور سازمان خود را سیستماتیک کرده و از آسیبهای سازمان هایی با مدیریت سنتی دور سازد و بر اساس هشت اصل مدیریت کیفی: « مشتری مداری ـ  رهبری ـ دخیل کردن کارکنان ـ  رویکرد فرایندی ـ رویکرد سیستمی ـ  بهبود مستمر ـ تصمیم گیری های واقعی و روابط تامین کننده دو جانبه» فعالیت نماید.

درحشان در  تکمیل سحنان خود تصریح نمود : مؤسسه ی دارالاکرام در آستانه ی فصل شکوفایی، با درک اهمیت این موضوع و قرار گرفتن در مسیر ساختار تشکیلاتی، با پیاده سازی نظام پیشنهادها و فرآیند های سازمانی موفق به کسب گواهینامه ISO 9001:2015  گردید و در زمره معدود سازمان هایی قرار دارد که با توجه به حوزه فعالیت خود از این مزیت بهره مند گردیده است.

مدیر شعبه های مجازی مؤسسه در بخش بعدی سخنان خود به شفافیت مالی مؤسسه اشاره کرد و اظهار داشت : دارالاکرام در راستای عمل به اصول منشور خود شفافیت کامل مالی دارد به این معنا که از سه سطح حسابرسی شامل « كارشناسان مالي سازمان ، شركت حسابرسي خارج از سازمان و سه حسابرسي سالانه »توسط حسابرس قسم خورده بهره می برد.

فرحناز درخشان در پایان به نهادهای همیار اشاره کرد و گفت :« گروه صنعتی گلرنگ ـ شرکت همکاران سیستم ـ شرکت داده پردازی رسپینا ـ شرکت هواپیمایی زاگرس ـ انتشارات بین المللی گاج ـ شرکت دی کامپیوتر ـ گروه ال جی ـ انتشارات کلاغ سفید ـ کانون فرهنگی آموزش قلم چی و داده پردازان ایده شرق» با ما همیاری دارند . در پایان امیدوارم این همانگونه که توانسته است تاکنون شعب خود را در « مشهد ـ قم ـ البرز ـ شیراز ـ ایلام ـ جهرم ـ نجف آباد ـ زاهدان ـ جیرفت و آذرشهر » تأسیس نموده بتواند با همکاری مسئولین و مردم شعب خود را در شهرستان های استان خوزستان خصوصا «اهواز و شوش» فعال نماید .

از دیگر برنامه های این کارگاه می توان به « اجرای ترانه ی انقلابی  محمدعلی پورنعمت از ترانه سراهای جوان شوشی تحت عنوان(ایران)» اشاره کرد .

شایان ذکر است در این کارگاه « استاد جعفر دیناروند فعال فرهنگی و اجتماعی ، معصومه جوکار مسئول کلینیک مددکاری اجتماعی پرتو و پایگاه سلامت اجتماعی پرتو در شهرستان شوش ، دکتر علیرضا کریمی دکترای باستان شناسی و جمعی از فرهنگیان شوش و منطقه ی شاوور» حضور داشتند .



:: برچسب‌ها: "کارگاه"آموزشی"معرفی"مؤسسه خیریه"دارالاکرام" پژوهش سرای"شهدای"هسته ای"شوش" ,
:: بازدید از این مطلب : 1575
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.